CRM w programie Madar 7

Moduły "CRM" programu Madar 7 wspierają obsługę klienta zarówno tego składającego zapytanie ofertowe, zamówienie czy zgłaszającego zlecenie do obsługi jak i potencjalnego, do którego kierowane są kampanie marketingowe. Dzięki Madar 7 informacje z CRM korelują z wprowadzanymi danymi w pozostałych modułach, a użytkownikowi udostępnione zostają wszystkie informacje związane z obsługiwanym klientem, począwszy od jego danych personalnych, umowach, składanych ofertach i zamówieniach a skończywszy na poziomie sprzedaży i rozliczeniach.

Przeczytaj węcej o CRM w książce ...

Polecamy książkę

"Jak wdrożyć CRM w małej i średniej firmie"

"Książkę tę dedykujemy
wszystkim tym,
którzy nieustannie dbają o poprawę
wizerunku i sposobu pracy swoich firm..."

pdf Pobierz rozdział książki

htm Przeczytaj fragment rozdziału

Wdrożenie CRM nawet w małej firmie jest opłacalne. Możliwość budowania trwałych i opłacalnych relacji z klientami, lepsza organizacja pracy, zdobyta wiedza na temat organizacji, klientów i konkurencji -- to tylko niektóre korzyści rekompensujące poniesione koszty wdrażania. Czasem kilka decyzji wprowadzających stosunkowo niewielkie zmiany, jak chociażby ujednolicenie bazy klientów (zespolenie bazy księgowej, handlowej i marketingowej) czy wymóg rejestracji rozmów i dokumentów wymienianych z klientami oraz późniejsza ich analiza, mogą w konsekwencji znacząco zmienić sposób pracy i postrzegania firmy na zewnątrz. Przykłady takich zmian zostały zaprezentowane w ostatnim rozdziale.
To opracowanie ma na celu przedstawienie wybranych, a zarazem typowych dla małych i średnich przedsiębiorstw, zagadnień związanych z implementacją CRM w przedsiębiorstwie. Implementacją, czyli ogółem zagadnień związanych ze sposobami i stosowanymi środkami, którymi można wdrażać pomysły i osiągać zamierzone cele CRM.
Zamiarem autorów było podkreślenie roli szeroko rozumianej informatyki we współczesnych przedsiębiorstwach. Właściwa organizacja pracy, zastosowanie zintegrowanego systemu pozwalającego na realizację założonych celów, dbałość o wiarygodność danych oraz umiejętność korzystania z ogromnej wiedzy, zgromadzonej w bazach danych, mogą z pewnością przyczynić się do osiągnięcia sukcesu przez firmy, również, a właściwie w szczególności przez małe i średnie przedsiębiorstwa.



INFORMACJE PODSTAWOWE
Tytuł: Jak wdrożyć CRM w małej i średniej firmie

Autorzy: Alicja Mazur, Dariusz Mazur
oraz G.Dorenda, A.Parylak, W.Bełz
Wydawca: MADAR Sp. z o.o., ul. Skłodowskiej 12d/3, 41-819 Zabrze
Objętość: 270 stron
Format: 260x180 mm
Zawartość: Książka adresowana jest do tych osób, które zainteresowane są wiedzą na temat zmian organizacyjnych, szczególnie w kierunku orientacji na klienta.
Oprócz wyjaÅ›nienia podstawowych pojęć, takich jak CRM, Contact Center, telemarketing, zarzÄ…dzanie wiedzÄ… prezentowane sÄ… praktyczne rozwiÄ…zania z poszczególnych dziedzin, szczególnie te, które sÄ… najczęściej implementowane w aplikacjach typu CRM.  

Sposób oprawy: miękka okładka
Wydanie: 2004
Recenzja
Autor: Prof. dr hab. Jerzy Mika
[... fragmenty ...]

Recenzowaną książkę pt. "Jak wdrożyć CRM w małej i średniej firmie" napisaną przez Alicję Mazur i Dariusza Mazura oceniam jako oryginalne, interdyscyplinarne dzieło mające na celu popularyzację wiedzy z zakresu zastosowań współczesnej teorii zarządzania i nowych technologii informatycznych w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw.

Opiniowany tekst korzystnie prezentuje się na tle innych opracowań naukowych o podobnej tematyce, gdyż poza treścią standardową zawiera opis wielu oryginalnych wyników własnych, uzyskanych przez Autorów, zwłaszcza w związku z ich bogatym doświadczeniem praktycznych w analizowanej sferze. Ponadto opiniowany tekst wyróżnia się tym, że jest zwięzły i syntetyczny, a jednocześnie kompletny i wyczerpujący w obszarze przyjętej problematyki.
Stwierdzam, że pełnego spektrum zagadnień związanych z podjętą problematyką Autorzy wybrali zagadnienia zapewniające odpowiednie minimum obejmujące rozpatrywaną tematykę, a jednocześnie nie uwikłali się w wątki uboczne, co zapewniło, że powstał tekst zwarty, zwięzły.

  • Autorzy dobrze posÅ‚ugujÄ… siÄ™ fachowÄ… terminologiÄ… i poprawnÄ… polszczyznÄ…. MyÅ›li formuÅ‚owane sÄ… przeważnie krótko i wyczerpujÄ…co. Tekst czyta siÄ™ Å‚atwo i bez znużenia.
  • Recenzowane opracowanie skÅ‚ada siÄ™ z szeÅ›ciu rozdziałów merytorycznych, wstÄ™pu, felietonu, sÅ‚ownika terminów angielskich, spisu tabel, skorowidza, bibliografii oraz informacji o autorach.

  • Zgodnie z logikÄ… podjÄ™tego tematu rozdziaÅ‚ pierwszy pt. ,,CRM i MSP" ma charakter wprowadzajÄ…cy i obejmuje przede wszystkim katalog podstawowych definicji.

  • W rozdziale drugim pt. ,, Systemy informatyczne w praktyce", Autorzy przedstawiajÄ… ogólne zasady zwiÄ…zane z wykorzystaniem systemów informatycznych w przedsiÄ™biorstwach, w szczególnoÅ›ci dotyczÄ…ce oprogramowania, integracji, skalowalnoÅ›ci, wiarygodnoÅ›ci i ochrony danych oraz aspektów prawnych w rozpatrywanym zakresie.

  • Kolejna część książki pt. ,,Wdrażanie systemów informatycznych" zawiera opis metodyki wdrażania CRM, charakterystykÄ™ piÄ™ciu kroków udanego wdrożenia, przykÅ‚ad oraz sugestiÄ™ zalecanego toku postÄ™powania w analizowanej sferze.

  • RozdziaÅ‚ czwarty zatytuÅ‚owany ,,Wybrane segmenty CRM" jest tekstem, w którym Autorzy prezentujÄ… wybrane elementy bÄ™dÄ…ce integralnÄ… częściÄ… systemów CRM. Przy wyborze szczegółów kierujÄ… siÄ™ potencjalnymi możliwoÅ›ciami ich zastosowania w maÅ‚ych i Å›rednich przedsiÄ™biorstwach.

  • RozdziaÅ‚ piÄ…ty autorstwa Grzegorza Dorendy i Andrzeja Parylaka pt. ,,Serwis internetowy jako narzÄ™dzie kontaktów z klientami" dotyczy tematyki serwisów internetowych, jako kwestii wartej przybliżenia i szczególnie istotnej w maÅ‚ych i Å›rednich przedsiÄ™biorstwach. Autorzy koncentrujÄ… siÄ™ głównie na opisie zasad tworzenia serwisu internetowego, narzÄ™dziach wykorzystywanych w serwisach internetowych, sklepach internetowych oraz przedstawiajÄ… przykÅ‚ad wÅ‚asnego serwisu internetowego.

  • Felieton WiesÅ‚awa BeÅ‚za pt. ,,CRM a sprawa polska" jest bardzo zrÄ™cznie napisanym i przez to skÅ‚aniajÄ…cym do wielu refleksji oryginalnym esejem o fundamentalnych problemach polskich maÅ‚ych i Å›rednich przedsiÄ™biorstw u progu nowego tysiÄ…clecia.

W związku z tym książka powinna się cieszyć się znacznym i zasłużonym zainteresowaniem w kręgach praktyków gospodarczych poszukujących nowych rozwiązań organizacyjnych w małych i średnich przedsiębiorstwach oraz w środowisku akademickim pracowników naukowych i studentów wyższych uczelni zainteresowanych tą tematyką. Reasumując stwierdzam, z pełnym przekonaniem, że poziom naukowy i edytorski recenzowanej książki spełnia wszelkie wymagania stawiane tego typu publikacjom.

SPIS TREÅšCI

  1. Wstęp
  2. CRM i MSP
    • Co to jest CRM?
      • Definicja
      • Orientacja na klienta
      • Jakie sÄ… motywy wdrażania CRM
      • Czy to siÄ™ opÅ‚aca?
      • Ryzyko inwestycji
    • Kierowanie organizacjami
    • Charakterystyka MSP
      • Definicja
      • Struktura organizacyjna MSP a CRM
      • Czy CRM jest przydatny w MSP?
  3. Systemy informatyczne w praktyce
    • Oprogramowanie
      • Back-office
      • Systemy CRM
    • Integracja
      • Integracja zewnÄ™trzna
      • Integracja wewnÄ™trzna
      • CRM a integracja
    • Problemy integracji baz danych
      • Programy do poprawy jakoÅ›ci baz danych
      • Hurtownia danych
    • Skalowalność systemu
      • Jak zmierzyć wielkość organizacji
      • Uważać przy integracji
    • Wiarygodność i ochrona danych
      • Wprowadzanie danych
      • Wykrywanie bÅ‚Ä™dów danych wejÅ›ciowych
      • Weryfikacja danych
      • WpÅ‚yw czasu na dane
      • Wiarygodność uzyskiwanej informacji
    • Aspekty prawne
      • Ochrona danych osobowych
      • Zawieranie umów z konsumentem na odlegÅ‚ość
  4. Wdrażanie systemów informatycznych
    • Metodyka wdrażania CRM
    • Piec kroków udanego wdrożenia
      • Zespół projektowo-analityczny
      • Analiza potrzeb
      • Funkcjonalność systemu
      • Wybór docelowego rozwiÄ…zania
      • Wdrożenie
    • PouczajÄ…cy przykÅ‚ad - migracja do Open Source
    • Zalecany tok postÄ™powania
      • Strategie migracji
      • Audyt systemu informatycznego
      • Nie zapomnieć o użytkownikach
  5. Wybrane segmenty CRM
    • Contact center
      • Zadania
      • Technologia i komunikacja
      • Baza wiedzy o klientach
      • Personel pierwszego kontaktu
    • Praca grupowa
      • Systemy wspomagajÄ…ce prace grupowa
      • Praca grupowa a CRM
      • KorzyÅ›ci
    • RozwiÄ…zania mobilne
      • Telefony komórkowe
      • PodrÄ™czny asystent
      • Aplikacje biznesowe
    • Marketing
      • Analiza bazy klientów
      • Marketing bezpoÅ›redni
    • Sprzedaż
      • PrzykÅ‚adowe modele prowadzenia sprzedaży
      • Cykl sprzedaży
      • PrzedsiÄ™biorstwa rozproszone
      • KorzyÅ›ci
    • Serwis
      • Punkt serwisowy
      • Serwis w terenie
      • Stosowanie w praktyce
      • Wnioski
    • Sekretariat
    • CRM analityczny
  6. Serwis internetowy jako narzędzie kontaktów z klientami (G. Dorenda, A. Parylak)
    • Co, po co, dla kogo?
      • Do kogo serwis jest adresowany?
      • Podstawowe informacje w Internecie
      • Informacja o produkcie (konfigurator produktu)
      • FAQ - czyli po raz setny to samo?
      • Programy, sterowniki, dokumentacja
      • Co z moja sprawÄ…?
      • SamoobsÅ‚uga poprzez serwis WWW
      • Prywatna spoÅ‚eczność
    • Tworzenie serwisu internetowego
      • Wybór serwera internetowego i domeny
      • Grafika i rozkÅ‚ad
    • NarzÄ™dzia wykorzystywane w serwisach internetowych
    • ZarzÄ…dzanie zawartoÅ›ciÄ…
      • Czym wiec jest CMS?
      • Analiza odbiorców serwisów
    • Sklepy internetowe
    • WÅ‚asny serwis internetowy - przykÅ‚ad
  7. MADAR: Decyzja podjęta - wdrażamy CRM
    • Nasze 5 kroków do udanego wdrożenia
      • Zespół projektowy
      • Analiza potrzeb
      • Funkcjonalność systemu
      • Nasz wybór systemu
      • Wdrożenie
    • Centrum ObsÅ‚ugi Klienta
    • Baza danych klientów
    • Planowanie i praca grupowa
    • ZaÅ‚ożenia mobilnoÅ›ci
    • ObsÅ‚uga zgÅ‚oszeÅ„ serwisowych
    • Sprzedaż
    • Marketing bezpoÅ›redni
    • Sekretariat
    • Integracja systemów
    • Gromadzenie "namiarów"
  8. CRM a sprawa polska (Wiesław Bełz)
  9. Słownik używanych terminów angielskich związanych z CRM

Madar 7 - moduły CRM

Wiedza o klientach

icon Ewidencja danych o kontrahencie oraz kontaktach (osobach, z którymi można się kontaktować, powiązania: oddział, firma zależna itp.). Klasyfikacja klientów według wybranych cech, również projektowanych Eksport i import danych. Kampanie marketingowe - grupy docelowe.

Obsługa zgłoszeń

icon Ewidencja zgłoszeń kontrahentów. Automatyzacja odpowiedzi na zapytania ofertowe, serwisowe. Możliwość projektowania scenariuszy rozmowy, podział na cykle. Rejestracja i kontrola dokumentów, poczty przychodzącej i wychodzącej. Automatyzacja prac biurowych.

Rejestracja pism

icon Rejestracja w dzienniku korespondencji (wraz z pełnymi treściami). Możliwe są wydruki dziennika podawczego za dany okres, zestawienia kosztów. Mechanizmy selekcji i agregacji informacji, według zadanych parametrów: korespondentów, daty, operatorów, teczki, tematu, rodzaju wysyłki. Możliwość dowolnego układu rzeczowego wykazu akt, zgodnego z wytycznymi rozporządzenia.

Dekretacja i przekazywanie pism

icon Istnieje możliwość przekazywanie korespondencji do kontroli bądź aprobaty do innych sekretariatów, kancelarii bądź referentów. Określanie terminu załatwienia czy podpisu oraz wykorzystanie operatorów pozwala na wprowadzenie kontroli wykonania zadań – na przykład podpisania odbioru przez odpowiednie działy. Zestawienia spraw niezałatwionych czy bez podpisu ułatwiają dodatkowo to zagadnienie.