Kursy
on-line
To krótkie lekcje dla początkujących użytkowników na temat obsługi wybranych typowych funkcji programu.
Posegregowane
- tematycznie,
- według używanego programu.
Jak wystawić fakturę usługową
To pierwsza lekcja z serii kursów o wystawianiu dokumentów.Przez przeglądarkę:
- invoicer.pl,
- Madar 7 Mobile,
- Invoicer Madar 4.0 Mobile.
Stacjonarnie:
- Madar 7,
- Invoicer Madar 4.0.
Sprawdź kolejne
kursy
Kolejny kurs:
Jak wystawić fakturę w dewizach
Inne proponowane:
Wystawianie faktury usługowej - mobile (przez przeglądarkę)
Istnieje możliwość wystawiania faktur VAT usługowych, nie mających związku z magazynem. Sposób wypełnienia takich faktur jest bardzo swobodny - bazą może być katalog towarów i usług - treść jednak daję się w łatwy sposób modyfikować.UWAGA! Zakładamy, że użytkownik stawia pierwsze kroki w programie.
Krok 1 - wybór opcji
Po zalogowaniu w portalu invoicer.pl na ekranie pojawia się główne okno programu, zawierające nagłówek, ikony oraz dashboard. W środkowej części zgrupowane są opcje programu, pozwalające na wystawienie faktury, wpłaty do kasy itp.Z lewej strony wybieramy opcję Fakturowanie.
Pojawia się okienko do wprowadzania faktury - jak pokazano na rysunku.
Krok 2 - zakładamy kontrahenta
Jeżeli zaczynamy pracę, bądź jesteśmy pewni, że kontrahent nie został wcześniej dopisany możemy skorzystać z opcji new:
Pojawi się okienko do wprowadzenia danych o kontrahencie, po jego wypełnieniu i zatwierdzeniu kontrahent zostanie wybrany do faktury.Zobacz: Zakładanie nowego kontrahenta
Jeżeli chcemy zobaczyć dotychczasową listę kontrahentów, aby to zrobić klikamy na strzałkę w polu:
.Pojawi się nowe okienko - "kontrahenci". Po wskazaniu kontrahenta należy wybrać klawisz zatwiedź, bądź dwa razy kliknąć na niebieskim polu.
UWAGA
- Aby dopisać nowego kontrahenta należy wybrać klawisz - po zatwierdzeniu kontrahent dopisze się do listy.
- Aby wybrać istniejącego - należy odnaleźć go na liście, na przykład wpisując fragment nazwy w pole na liście pojawią się tylko ci, w których nazwie znajduje się szukany wyraz.
Krok 2 - wypełnienie pól nagłówkowych
- Wypełniamy numer - może zawierać znaki alfanumeryczne np. FA/123/06.
- Następnie zmieniamy daty: dokumentu i sprzedaży.
Kolejnym krokiem będzie określenie formy płatności. W tym celu klikamy na strzałkę w polu płatność.
Pojawia się okienko "płatność" w którym możemy dopisać nowy rodzaj płatności, bądź wybrać już istniejący.
Proponuję stworzyć sobie na początek dwie formy płatności. Pierwszą z nich będzie "gotówka", kolejną "przelew 14 dni". Aby to zrobić zaznaczamy dowolną pozycję w polu płatności i klikamy na po wprowadzeniu danych klikamy na OK a następnie na
UWAGA! Jeżeli wpisany sposób płatności zawiera słowo "dni" (gotówka 2 dni, przelew 7 dni) to program automatycznie, po wyborze sposobu płatności, obliczy termin płatności.
Krok 3 - wypełniamy pozycje towarów / usług
- W rubryce nazwa (opis) klikamy na strzałkę aby
stworzyć listę produktów. Tworzymy listę postępując analogicznie do opisanej
wcześniej listy kontrahentów.
Każdy towar/ usługę można opisać w kolejnych liniach. Można je wypełniać w dwojaki sposób:- Ręcznie - wpisując nazwę usługi / towaru,
- Wybierając z listy towarów.
Można dodać wytłuszczenie - poprzedzając tekst znakiem podkreślenia. - Pozostało nam jedynie wpisać ilość towaru, jaką chcemy sprzedać oraz cenę.
UWAGA! Można pominąć wypełnianie ceny jednostkowej.
Krok 4 - drukujemy i zatwierdzamy fakturę
- Po zakończeniu wprowadzania towarów klikamy na .
Jeśli wcześniej nie wpisaliśmy numeru faktury to program nam go zasugeruje.
- Ostatnim krokiem jest wybranie jednej z opcji w menu końcowym, jako iż jest
to lekcja proponuję wybrać opcje co pozwoli nam
nauczyć się zapisać i wydrukować fakturę
Poprawa faktury
Jak poprawić fakturę którą źle wystawiliśmy?- Należy wejść do tej samej opcji, w której faktura była wystawiona.
- Klikamy na i wybieramy interesującą nas fakturę - potwierdzając klawiszem .
- Następnie edytujemy pola, zmieniamy wartości w których popełniliśmy błędy i klikamy na .
Anulacja faktury
Jak anulować wystawioną fakturę?- Należy wejść do opcji, z której dokument był wystawiany (np. Księgowość - faktura VAT).
- Następnie kliknąć w klawisz .
- Z listy wystawionych faktur wybrać tą, która ma zostać anulowana i nacisnąć klawisz co spowoduje wczytanie dokumentu do poprawy.
- Następnie należy z górnego menu wybrać opcję operacje - anulacja dokumentu.
- Na koniec należy potwierdzić anulację faktury klikając klawisz Tak.
Kasowanie faktury
- Należy wejść do tej samej opcji, w której faktura była wystawiona.
- Kliknąć na i wybrać interesującą nas fakturę - potwierdzając klawiszem .
- Z górnego menu wybrać opcję operacje - anulacja dokumentu - w przypadku faktur wystawianych w księgowości. W przypadku faktur wystawianych z magazynu anulacja znajduje się w opcji inne - anulacja faktury.
- Ukaże nam się okienko z pytaniem czy anulować dokument. Operację potwierdzamy wybierając klawisz TAK.
Zakładanie kontrahenta, towaru, płatności
Dopisanie nowego kontrahenta
Aby dopisać nowego kontrahenta należy wybrać klawisz - a następnie na po wypełnieniu interesujących nas pól klikamy na a następnie na (TAK) aby zapisać nowe dane na dysku.Spis treści
- Wystawianie faktury usługowej
- Film jak wystawić fakturę VAT
- Poprawa faktury
- Anulacja faktury
- Kasowanie faktury
Zarządzaj firmą on-line
Bezpłatnie w chmurze
Portale, na których bez instalacji i bezpłatnie można wystawiać faktury, prowadzić ksiegowość czy rozliczać magazyny:
- invoicer.pl - fakturowanie i księgowość
- madar.mobi - sprzedaż i magazyny
Tematy powiązane
- Jak podpiąć własne logo na fakturze Post na FORUM
- Jak dodać własne logo do faktury Lekcja
- Instrukcja do programu Invoicer *.pdf
- Wystawianie faktur cyklicznych Lekcja