Specyfika rozwiązania
Oprogramowanie wykorzystywane w zakładzie mięsnym ma za zadanie:
- rozliczanie sklepów firmowych według indywidualnych cenników,
- zapewnienie prawidłowego funkcjonowania magazynu towarów i wyrobów gotowych, integracja z wagą,
- rozliczanie magazynów żywca, produkcji wędlin, produkcji mięsa,
- rozliczenia finansowo-księgowe w oparciu o księgi handlowe,
- naliczanie płac i prowadzenie ewidencji kadrowych dla kilkuset pracowników,
- obsługa sekretariatu.
Program:
Madar 7
Cel wdrożenia
Podstawowym celem było wprowadzenie zintegrowanego systemu informatycznego oraz automatyzacji w działach: zamówień, fakturowania, kasy, płatności,
gospodarki magazynowej, płac, kadr, sekretariatu, księgowości.
Założenia
W poszczególnych działach firmy praca na systemie Madar 7. Informacje wprowadzone do programu są widoczne w pozostałych modułach, w szczególności
fakturowania i gospodarki magazynowej.
Możliwość rozliczania sklepów firmowych, gdzie każdy sklep posiada własny indywidualny cennik sprzedaży wyrobów i towarów.
Kontrola stanów magazynów, rozliczenia stanów i różnic na podstawie comiesięcznych remanentów.
Co osiągnięto
Znaczne przyspieszenie pracy w stosunku do poprzedniego systemu oraz obniżenie kosztów eksploatacji oraz sprzętu.
Niektóre z drobnych udogodnień w sposób zauważalny przyspieszyły pracę:
- integracja z bankowością elektroniczną (szczególnie w zakresie wypłat z listy płac),
- możliwości uzyskiwania zestawień dotyczących sprzedaży według zadanych cech,
- rozliczenie uzyskanej marży i zysku w sklepach firmowych, automatyczne księgowanie do księgi głównej,
- automatyczne księgowanie płac.
W zakresie kadr i płac
- ewidencje i analizy kadrowe,
- wielokryterialne listy płac, zlecenia.
W zakresie sprzedaży:
- indywidualne cenniki na produkty dla każdego sklepu firmowego,
- prowadzenie gospodarki magazynowej dla wyrobów, towarów, surowców,
- integracja oprogramowania z wagą.
W zakresie gospodarki magazynowej
- przyjęcia z produkcji, przyjęcia zewnętrzne, przyjęcia importowe,
- rozliczanie wielu magazynów,
- analizy wg grup towarowych.
Używane moduły
- magazyn,
- produkcja,
- księgi handlowe,
- płace - kadry,
- kancelaria.
Współpraca
Z uwagi na wielkość przedsiębiorstwa w początkowej fazie wdrożenia konieczne były częste wizyty. Po kilkumiesięcznym okresie wdrożenia i umożliwieniu zdalnego
dostępu - przeprowadzane są wizyty kontrolne raz w miesiącu.
Telefonicznie zgłaszane są problemy, rozwiązywane w większości przypadków zdalnie.
Aktualizacje programów na bieżąco, zgodnie z wprowadzaniem zmian w prawodawstwie oraz rozwojem firmy.
Po stronie klienta - duże wsparcie w zakresie kontroli poprawności wprowadzonych danych.