PromoBoard jako nowatorskie podejście do promocji

PromoBoard - PromoBoard to autorskie rozwiązanie bazujące na idei Digital Signage, pozwalające na stworzenie własnej sieci monitorów, na których będzie wyświetlana informacja o ofercie firmy, promocjach i cenach, wykorzystujące do przesyłu treści, portalowe oprogramowanie madar.mobi oraz Internet.

  1. Innowacyjna koncepcja cyfrowego plakatu została stworzona aby zrewolucjonizować tradycyjny schemat informowania o promocjach, ofertach specjalnych czy cennikach oparty na papierowych plakatach lub ulotkach.

  2. Promoboard to także optymalizacja i redukcja kosztów zasobów ludzkich, ograniczenie formalności, sposób na prostą i tanią aktualizację oferty.

  3. Promoboard można w prosty sposób dopasować do indywidualnych potrzeb, stylu oraz modelu biznesu i w każdej chwili modyfikować jego zawartość.

Z punktu widzenia klienta - to umieszczony w widocznym miejscu monitor (kilka monitorów), na którym dynamicznie wyświetlane są informacje o towarach, promocjach, wyprzedażach czy prezentowane aktualne cenniki.

  • Ciekawe prezentacje pomagają w wyborze produktów.
  • Efektywniejszy czas spędzony podczas oczekiwania w kolejce czy oczekiwaniu na przygotowanie towaru.
  • Dostępna jest aktualna informacja o promocjach.

Z punktu widzenia firmy jest to infrastruktura sprzętowo – programowa pozwalająca na szybkie umieszczenie monitorów w wybranych miejscach oraz łatwe centralne zarządzanie wyświetlaną treścią. Wystarczy zainstalować ekran plazmowy, posiadać np. tablet, zarejestrować się na portalu madar.mobi i sterować wyświetlaniem reklam!


    Promoboard pozwala:
  • zwiększyć przychody,
  • dać właścicielom firm przewagę konkurencyjną i poprawić ekspozycję marki,
  • wprowadzić nowe możliwości reklamy.


Zastosowanie

Dzięki PromoBoard uzyskuje się możliwości promowania swoich produktów, komunikowania klientom wprowadzenie nowych produktów, ogłaszania wyprzedaży, reklamowania swoich wyrobów bądź usług, prezentowania cenników – a rozwiązanie takie jest w długim okresie o wiele mniej kosztowne niż większość tradycyjnych form reklamy czy promocji.

Taka forma promocji może zostać zastosowana w wielu miejscach np:

  • Modelową wręcz propozycją jest sieć własnych sklepów czy też prowadzona sieć franczyzowa, gdzie takie rozwiązanie zapewnia centralne aktualizowanie prezentowanej oferty w czasie rzeczywistym, w wielu punktach, bez ograniczeń geograficznych, przy praktycznie zerowym koszcie.
  • Innym miejscem gdzie system PromoBoard może podnosić skuteczność biznesową jest siedziba firmy, a w szczególności pomieszczenia reprezentacyjne gdzie niejednokrotnie prezentuje się ofertę i zawiera ważne kontrakty handlowe.
  • PromoBoard jest też bardzo dobrym rozwiązaniem do prezentacji oferty poza terenem własnej firmy, nie tylko na różnego rodzaju targach ale również np. w miejscach dzierżawionych od innych podmiotów jak np. pasaż centrum handlowego - dzięki niewielkiej ilości miejsca, którą zajmuje infrastruktura obsługująca to rozwiązanie koszt dzierżawy jest relatywnie niski.






















Treści promocyjne wyświetlane na dużym ekranie w systemie PromoBoard



Adaptacja systemu PromoBoard do różnych typów działalności.

System PromoBoard został tak zaprojektowany, aby mógł sprawdzać się nie tylko w działalności handlowej ale także przykładowo usługowej czy nawet produkcyjnej. Poniżej przedstawiono sugerowane sposoby wykorzystania systemu PromoBoard w różnych typach działalności.

  • Działalność handlowa to typ działalności, dla której system PromoBoard został stworzony. Realizuje on głównie funkcje promocyjne i informacyjne w punkcie sprzedaży, a także poza nim, poprzez wizualizacje asortymentu, cenników, promocji na monitorach.
  • Działalność usługowa, w której system PromoBoard sprawdza się równie dobrze, co w handlowej. Zainstalowanie monitorów w miejscu świadczenia usług pozwala klientowi nie tylko na zapoznanie z ofertą firmy. Klient ma możliwość obejrzenia na monitorze istoty oferowanej usługi czy pewnych rozwiązań, co nie byłoby możliwe w inny sposób z racji niematerialnego charakteru usług.
  • Działalność produkcyjna, w której system PromoBoard również znajduje swoje zastosowanie. Przedsiębiorca, jako producent nie posiadający własnej sieci sprzedaży ma możliwość ustawienia monitorów w obcych punktach sprzedaży i w ten sposób promowania swoich wyrobów. Innym miejscem, gdzie idealnie sprawdzi się PromoBoard jest siedziba firmy gdzie system będzie pełnił funkcję reprezentacyjną podczas podejmowania ważnych kontrahentów.
  • Działalność franczyzowa – przedsiębiorca będący franczyzodawcą ma szansę umieścić we wszystkich punktach monitory obsługiwane przez system PromoBoard, dzięki czemu jest w stanie zarządzać wyświetlaną prezentacją centralnie w zakresie zarówno prezentowanych cen, opisów jak i konkretnych produktów. Największym jednak atutem jest fakt, iż jest on w stanie aktualizować treści we wszystkich punktach jednocześnie w czasie rzeczywistym.
  • Działalność produkcyjna z siecią sklepów firmowych – system PromoBoard realizuje w takim sposobie prowadzenia działalności te same funkcje co w przypadku przedstawionej powyżej działalności franczyzowej. Pozwala na integracje produkcji, sprzedaży i promocji w ramach jednego oprogramowania firmy Madar.
  • Działalność gastronomiczna – system PromoBoard świetnie nadaje się do zastosowania w lokalach gastronomicznych jak restauracje, bary, puby. System PromoBoard z powodzeniem może zastąpić tablice z menu, które najczęściej wywieszane są nad ladą. Zainstalowanie w tych miejscach monitorów obsługiwanych przez PromoBoard pozwoli prezentować nie tylko atrakcyjne, czytelne i wizualizowane menu (cennik) ale także wyświetlać np. produkt dnia.



Schemat działania systemu PromoBoard


System PromoBoard firmy Madar pozwala na poprawę funkcjonowania firmy, w różnych obszarach

System PromoBoard pozwala poprawić funkcjonowanie firmy w różnych jej obszarach. Poniżej przytoczono trzy podstawowe:

  • w obszarze marketingu – realizuje głównie funkcje promocyjne poprzez promowanie oferowanego asortymentu za pomocą wizualizowanych, dynamicznych prezentacji wyświetlanych na monitorach w punktach sprzedaży usług i produktów; taka komunikacja treści powoduje, iż klient nie tylko zwraca większą uwagę na produkty firmy, ale także skłania go do ich zakupu. Pozwala również docierać do klienta z promocją produktu we właściwym miejscu,
  • w obszarze PR – pozwala na budowanie i wzmacnianie świadomości marki i produktu, szczególnie w miejscach gdzie było to wcześniej niemożliwe w szczególności poza punktem sprzedaży – zastosowanie systemu PromoBoard jest przykładowo możliwe na pasażu centrum handlowego, gdzie dany podmiot nie prowadzi regularnej sprzedaży swoich produktów lub usług,
  • w obszarze relacji biznesowych - daje szansę przedstawienia asortymentu firmy zarówno potencjalnym jak i obecnym kontrahentom, dzięki zainstalowanym ekranom wyświetlającym prezentację oferty na terenie siedziby firmy, szczególnie w pomieszczeniach reprezentacyjnych gdzie zawierane są umowy – wzmacnia to wiarygodność firmy i identyfikację z oferowanym produktem bądź usługą.
  • w obszarze samej organizacji - pozwala na szybszą dystrybucję informacji oraz kontrolę realizacji prowadzonych działań promocyjnych. Towary promocyjne wyświetlane na ekranach, będą jednocześnie we wszystkich punktach sprzedawane po ustalonej cenie.



























System PromoBoard działa na tablecie


Korzyści, jakie odniesie przedsiębiorca wykorzystujący system PromoBoard

System PromoBoard niesie szereg różnorakich korzyści, jakie osiągnie przedsiębiorca, który go stosuje. Z założenia ma on ograniczać czas i koszty związane z promowaniem własnej oferty w punktach sprzedaży produktów bądź usług. Poniżej podano podstawowe korzyści dla przedsiębiorcy stosującego system PromoBoard:

  • zwiększenie świadomości oferowanego asortymentu wśród klientów – częstą praktyką jest iż klient odwiedzający punkt sprzedaży robi to z zamiarem zakupu określonych produktów, określonych marek czy określonych producentów; PromoBoard pozwoli na zaistnienie konkretnych produktów czy marek w świadomości potencjalnego klienta,
  • zwiększenie sprzedaży oferowanych produktów – poprzez przedstawienie na monitorze wizualizacji produktu, jego cech, parametrów czy ceny może skłonić w ten sposób klienta do jego zakupu,
  • możliwość zaprezentowania produktu przed wprowadzeniem go do sprzedaży
  • możliwość prezentacji produktów spoza standardowej oferty – przedsiębiorca często ograniczony powierzchnią posiadanego sklepu nie jest w stanie fizycznie zmieścić w nim wszystkich produktów, które chciałby zaoferować klientom, z reguły nie posiada więc na stanie produktów najmniej chodliwych, dlatego PromoBoard może być wykorzystany do prezentacji takiego właśnie asortymentu, co z jednej strony daje szansę na zwiększenie ich sprzedaży, a z drugiej pozwala ograniczyć koszt zapasów i magazynowania,
  • możliwość prezentacji produktów wykonywanych na zamówienie – pozwala firmie prezentować produkty, których klient z natury rzeczy nie może obejrzeć „na żywo”, szczególnym przypadkiem jest przykładowo cukiernik, który oferuje gamę tortów ślubnych wykonywanych wyłącznie na zamówienie, ponieważ trendy we wzornictwie zmieniają się bardzo szybko, przedsiębiorca bez dodatkowych kosztów jest w stanie natychmiastowo aktualizować ofertę co jest niemożliwe w przypadku kosztownych, drukowanych folderów dostępnych w punkcie sprzedaży,
  • możliwość prezentacji zawsze aktualnego cennika – co jest szczególnie istotne w przypadku produktów o częstych wahaniach cen jak np. sklepy owocowo – warzywne, gdzie cena potrafi zmieniać się codziennie w zależności od sezonu, pogody i innych czynników; możliwość aktualizacji cenników w czasie rzeczywistym ma więc kluczowe znaczenie, szczególnie w przypadku przedsiębiorcy z siecią sklepów własnych bądź franczyzowych gdyż może on dokonać zmiany cen i produktów we wszystkich punktach jednym kliknięciem,
  • przeniesienie części odpowiedzialności za prezentację oferty z ludzi na system informatyczny – przedsiębiorca często nie ma wpływu na to czy personel sklepu poleca produkty, które on chciałby by były polecane w danym czasie, natomiast dzięki zastosowaniu systemu PromoBoard może mieć pewność, że produkt będzie promowany za pomocą atrakcyjnej wizualizacji,
  • obniżenie kosztów promocji – stosując system PromoBoard klasy Digital Signage firmy Madar firma może znacząco zredukować koszty ponoszone na promocję i reklamę w punktach sprzedaży; wdrożenie systemu pozwala wyeliminować (lub ograniczyć) stosowanie plakatów, ogłoszeń, folderów, ulotek i innych materiałów drukowanych, które prezentowane są w miejscu sprzedaży, a co za tym idzie „ciąć” koszty związane z ich zakupem czy drukiem.



























Zrzuty ekrany z systemu PromoBoard


Jednorazowa inwestycja – długofalowy wzrost zysków i ograniczanie kosztów

System PromoBoard wymaga jednorazowego nakładu inwestycyjnego w postaci infrastruktury technicznej natomiast jego używanie nie przysparza w zasadzie żadnych dodatkowych kosztów poza ponoszonymi z prowadzeniem normalnej działalności. Koszty, które alternatywnie ponosi przedsiębiorca na tradycyjną reklamę (plakaty, ulotki) w rozwiązaniu PromoBoard nie występują.


Porównanie podejmowanych działań związanych z promocją

Poniżej zaprezentowano zestawienie działań jakie musi podjąć przedsiębiorca stosując system PromoBoard oraz jakie musi podjąć stosując tradycyjne formy promocji w miejscu sprzedaży. Porównania podejmowanych działań związanych z promocją produktów w punktach sprzedaży dokonano na przykładzie sieci sklepów piekarniczych.

KrokiDziałania podejmowane w tradycyjnych formach promocji w punkcie sprzedażyDziałania podejmowane przy wykorzystywaniu systemu PromoBoard
1.Wybór produktów promocyjnych.Wybór produktów promocyjnych
2.Wybór zdjęć użytych do promocji i stworzenie opisów.Wgranie wybranych zdjęć do Katalogu Towarów i utworzenie opisów w systemie PromoBoard.
3.Stworzenie projektu ulotki, plakatu.Wybranie „jednym kliknięciem” produktów, które mają być promowane w miejscu sprzedaży.
4.Wydruk.Prezentacja tworzy się automatycznie
5.Wydruk.Dystrybucja wydrukowanych ulotek, plakatów po wszystkich punktach sprzedaży.-
6.Rozwieszenie plakatów, ulotek na terenie sklepu.-
7.Reklama jest widoczna dla klienta w miejscu sprzedaży produktów.Reklama jest widoczna dla klienta w miejscu sprzedaży produktów
Efekt
CzasKilka dniKilka minut
LudzieMinimum 5 (dla obsługi jednego punktu):
marketingowiec, grafik, drukarz, dystrybutor, pracownik sklepu
Minimum 1:
Osoba obsługująca system PromoBoard


Digital Signage

Digital Signage to system umożliwiający emisję materiałów reklamowych na wyświetlaczach / monitorach, korzystające z centralnego systemu zarządzania treścią, dając możliwość nieskomplikowanej zmiany zawartości prezentacji.



Sprawdźcie Państwo sami!

Zapraszamy do zapoznania z próbką możliwości systemu PromoBoard!

Aby zobaczyć przykładową prezentację wyświetlaną w systemie PromoBoard na własnym monitorze wystarczy kliknąć na link:
https://madar.mobi/promo.htm?base=f222

Zachęcamy także do dokonania samodzielnych zmian w wyświetlanej prezentacji poprzez zalogowanie się na portalu Madar.mobi
login: demopl@madar.mobi
hasło: demopl



Zobacz / do ściągnięcia

HTC mobileCo to jest PromoBoard - prezentacja

HTC mobileMadar a Digital Signage - Folder (pdf)

HTC mobileObsługa PromoBoard przez madar.mobi - film (YouTube)

Na blogu:

HTC mobile Tablet – zabawka czy narzędzie pracy?

HTC mobile Co widzi klient, a co mógłby zobaczyć w Twoim sklepie?

HTC mobile Prezentacja oferty w miejscu sprzedaży

HTC mobile Invoicer Blog

HTC mobile Tablet Bmorn V99 jako "serwer" w rozwiązaniu typu Digital Signage