Szablony dokumentów w programie Sekretarz MADAR
Opis
Szablony dokumentów są wykorzystywane w programie Sekretarz MADAR przy ewidencji poczty. Dane wprowadzone do poczty, takie jak kontrahent, data czy opis są automatycznie prznoszone do dokumentu powstałego na bazie szablonu. Szablony umieszczone na stronie są jedynie przykładowe - nelęży dostosować je do własnych wymagań.
Jak używać ?
Szablony należy przegrać do katalogu, w którym znajdują się dane. Następnie należy je zmodyfikować, używając do tego programu Word for Windows. W programie Sekretarz MADAR są one wykorzystywane w ewidencji poczty. Według którego szablonu będzie tworzona korespondencja określa pole
nazwa
wpisana w
sprawach
(wybranych dla danego dokumentu w poczcie).
Po wybraniu ikony wywoływany jest edytor Word for Windows oraz pismo według szablonu:
standardowo - zapisanego w pliku tes.dot.
Jeżeli w poczcie jest wybrana sprawa (w polu
sprawa
) i ma ono wpisane w polu
szablon
nazwę szablonu - wywołuje się pismo według tego szablonu. Dla pism, które nie mają specjalnego zadania, a konieczne jest skorzystanie z innego szablonu, można założyć sprawę tylko w tym celu.
Na przykład dla pisanych ofert zaprojektowano inny szablon w pliku oferta.dot - można założyć sprawę o nazwie SZABLON-OFERTA i w polu
szablon
wpisać oferta.dot. Sprawę tę należy wybrać dla danego pisma w polu
sprawa
- wtedy pisma tworzone bezpośrednio z poczty i wywoływane za pomocą ikony będą tworzone na podstawie szablonu oferta.dot
Jeżeli brak szablonu tes.dot i nie wybrana jest sprawa z wpisaną prawidłową nazwą szablonu (istniejącego) to pojawia się pusta kartka.
oferta.dot
(87,7 kB) - przykładowy szablon oferty
tes.dot
(137 kB)- przykładowy szablon standardowego pisma