Wdrożenia Madar - studium przypadku

img

Wśród szerokiego grona klientów Madar znajduje się wiele firm produkcyjnych, handlowych, usługowych a także instytucji i organizacji non-profit. Część wdrożeń jest bardzo typowa dla obszarów produkcji, gospodarki magazynowej, księgowości, kadr czy płac. Madar ma jednak na koncie, także takie wdrożenia, które były wdrożeniami bardzo nietypowymi z różnych względów, jak na przykład sposób organizacji pracy, specyfika działalności lub branży czy wpływ otoczenia zewnętrznego organizacji. Poniżej pragniemy podzielić się naszymi niektórymi doświadczeniami, które zdobyliśmy poprzez ciekawe wdrożenia.



Wdrożenie na potrzeby Zakładu Stolarskiego Baran - producenta frontów meblowych, nóg oraz blatów z drewna sosnowego oraz świerkowego.

Eliminacja "ręcznej" rejestracji pracowników, czynności, surowców

img Ideą nowoczesnych metod identyfikacji jest wykorzystanie technik i urządzeń pozwalających na maksymalne wyeliminowanie "ręcznego" wyszukiwania danych pozycji oraz takiej rejestracji, by umożliwić śledzenie operacji wykonywanych na danej pozycji. Systemy służące do automatycznego identyfikowania, przechwytywania i gromadzenia danych występujących w procesach logistycznych noszą nazwą ADC (ang. Automatic Data Capture). Jednym z takich rozwiązań jest system wykorzystujący kody paskowe i czytniki. O ile jednak powszechne jest przeświadczenie o możliwości wykorzystania kodów paskowych do identyfikacji towarów, ewentualnie pracowników, o tyle zastosowanie ich do identyfikacji maszyn, czynności czy odpadów oraz rejestracji dokumentów magazynowych i kart pracy jest nowatorskim rozwiązaniem.

Dowiedz się więcej!



Wdrożenie na potrzeby ogólnopolskiej sieci salonów optycznych - obsługa zleceń medycznych na produkowane okulary oraz gospodarki magazynowej i handlu

Współpraca salonów optyczno - okulistycznych w rozproszonej sieci punktów handlowych i warsztatów

img Praca w firmie posiadającej jedną z największej sieci salonów optyczno - okulistycznych w Polsce wymaga zastosowania rozwiązań on-line. Ze względu na duże rozproszenie salonów i warsztatów, oraz różny stopień zaawansowania informatycznego zdecydowano się na pełne przejście na aplikację internetową. Konieczne było umożliwienie z poziomu przeglądarki zapewnienie obsługi wyboru towarów czytnikami kodów paskowych oraz obsługa drukarek fiskalnych.

Dowiedz się więcej!



Wdrożenie na potrzeby biura rachunkowego NOKEY, które mimo swojej wieloletniej historii stawia na nowoczesność i wykorzystanie najnowszych technlogii w kontakcie i współpracy ze swoimi klientami.

Współpraca biura rachunkowego i klienta w jednym systemie księgowym

img Nowoczesne biura rachunkowe są w stanie spełnić potrzeby swoich klientów wykorzystując do tego możliwości wszechobecnego Internetu. Klient biura rachunkowego coraz częściej chce mieć stały wgląd do swoich danych finansowo - księgowych jak stan finansów swojego przedsiębiorstwa. Rozwiązaniem problemu jest takie rozwiązanie internetowe, które umożliwi klientowi prowadzenie i monitorowanie stanu finansów online. Wystawianie faktur w tym samym systemie, w którym pracuje biuro rachunkowe pozwala zaoszczędzić nie tylko czas ale także zminimalizować ryzyko pomyłek.

Dowiedz się więcej!



Wdrożenie na potrzeby firmy Henglein. Firma o zasięgu ogólnopolskim - producent i dystrybutor wyrobów garmażeryjnych, współpracujący również z innymi producentami branży spożywczej. Produkty firmy obecne są w większości sieci handlowych w Polsce.

Współpraca producenta żywności z sieciami handlowymi i oddziałami firmy

img Podstawowym celem wdrożonego rozwiązania było wprowadzenie zintegrowanego systemu, pozwalającego na prowadzenie księgowości z jednej strony - z drugiej na rozliczanie magazynów oraz prowadzenie sprzedaży również do sieci handlowych. W szczególności wymagana była możliwość stosowania cenników i nazw towarów oraz możliwość elektronicznego przesyłania dokumentów między oddziałami firmy.

Dowiedz się więcej!



Wdrożenie na potrzeby Zakładów Mięsnych Ryszard Wojtacha, które posiadają sieć sklepów firmowych na terenie Śląska.

Rozliczanie marży, stanów, zwrotów w działalności handlowej zakładu produkcyjnego

img Zakłady produkcyjne, zajmujące się produkcją i sprzedażą mięsa, wędlin oraz innych wyrobów powiązane są często ze sklepami firmowymi - możliwość szczegółowego rozliczenia marży, stanów, zwrotów - jest podstawą działalności handlowej takich przedsiębiorstw. W średnim przedsiębiorstwie - do jakiego zaliczają się zakłady mięsne - do efektywnej pracy konieczne jest wdrożenie zintegrowanego systemu wspierającego racę we wszystkich działach w firmie. Dzięki temu zmniejszyć można nakłady na prowadzenie wymaganych ewidencji oraz przyspieszyć uzyskiwanie informacji na temat działania firmy.

Dowiedz się więcej!



Wdrożenie na potrzeby zabrzańskiego stowarzyszenia "Żyj i daj żyć", które jest organizacją pozarządową. Działalność organizacji adresowana jest do osób uzależnionych, bezdomnych, bezrobotnych a także do ich rodzin.

img Podstawowym celem wdrożenia było umożliwienie ściślejszej współpracy księgowości, zarządu i poszczególnych pracowników, wykorzystując możliwości, nieograniczone czasem ani miejscem, jakie wnosi Internet, poprzez bezpieczne udostępnienie danych o finansach, zobowiązaniach, realizacji budżetu i kosztach. Umożliwienie jednoczesnej pracy, niezależnie od miejsca, na tej samej bazie.

Dowiedz się więcej!