Praca on-line
Głównym zadaniem było umożliwienie jednoczesnej pracy zarówno klientowi, jak i pracownikom biura rachunkowego na tej samej bazie.
W tym rozwiązaniu dane klientów oraz aplikacje do obsługi lokalnej i zdalnej znajdują się serwerze biura.
Klienci biura
W przyjętym rozwiązaniu klienci biura mają możliwość pracy poprzez zdalne połączenie (zdalny pulpit)*, przy czym pracownicy klienta mają pełny dostęp tylko do wybranych funkcjonalności,
na przykład: gospodarka magazynowa, zaopatrzenie, sprzedaż i dystrybucja, kasa i bank. W pozostałym zakresie - tylko do przeglądania informacji.
* możliwy dostęp przez przeglądarkę za pomocą Madar Mobile.
Pracownicy biura rachunkowego
Pracują w sieci lokalnej. Mają pełen dostęp do danych wszystkich klientów - prowadząc rachunkowość w wymaganej formie: ksiąg handlowych (rachunkowych)
lub ksiąg uproszczonych (podatkowej księgi przychodów i rozchodów, ewidencji przychodów) oraz płace i kadry. Możliwa jest zdalna praca pracownioków biura.
Udostępnienie klientowi danych o jego finansach, zobowiązaniach i należnościach on-line
Generowane przez program raporty są umieszczane na serwerze internetowym i udostępniane klientom poprzez stronę www.
Każdy klient może w dogodnym dla siebie terminie, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu sprawdzić:
- stan niezapłaconych,
- dane finansowe - aktualne deklaracje, rachunek wyników, bilans, zestawienie obrotów sald,
- listy płac, zestawienia płacowe,
- należności i zobowiązania, w tym podatkowe i wobec ZUS.
Na serwerze tworzone jest archiwum wygenerowanych raportów oraz wygodny interfejs do ich przeglądania.
W rozwiązaniu:
- użytkownikom nadawane są unikalne hasła dostępu do danych oraz komunikacji pomiędzy programami,
- zastosowano szyfrowaną transmisję SSL.
Elektroniczne przesyłanie dokumentów pomiędzy klientem a biurem rachunkowym
Klient i biuro pracują na tym samym programie, lecz w osobnych lokalizacjach. Dane wprowadzane u klienta są przesyłane w postaci rejestrów
do biura, gdzie następnie automatycznie wczytywane do programu w module księgowości.
Co osiągnięto
- Likwidacja pracochłonnego wprowadzania danych dotyczących sprzedaży, raportów, operacji magazynowych:
- biuro otrzymuje dane od klientów na bieżąco, bez zbędnych opóźnień,
- widoczne są wszelkie korekty przeprowadzane przez klienta, jak i biuro - eliminuje się konieczność uzgadniania (często z opóźnieniem)
kont magazynowych czy stanu niezapłaconych.
- Terminowość dostarczania dokumentów dla osób decyzyjnych firmy.
- Wiedza online - zarówno pracownicy firmy jak i biura dotyczących operacji gospodarczych oraz wyników finansowych firmy.