Korzyści, jakie odniesie przedsiębiorca wykorzystujący system PromoBoard

System PromoBoard niesie szereg różnorakich korzyści, jakie osiągnie przedsiębiorca, który go stosuje. Z założenia ma on ograniczać czas i koszty związane z promowaniem własnej oferty w punktach sprzedaży produktów bądź usług. Poniżej podano podstawowe korzyści dla przedsiębiorcy stosującego system PromoBoard:

  • zwiększenie świadomości oferowanego asortymentu wśród klientów – częstą praktyką jest iż klient odwiedzający punkt sprzedaży robi to z zamiarem zakupu określonych produktów, określonych marek czy określonych producentów; PromoBoard pozwoli na zaistnienie konkretnych produktów czy marek w świadomości potencjalnego klienta,
  • zwiększenie sprzedaży oferowanych produktów – poprzez przedstawienie na monitorze wizualizacji produktu, jego cech, parametrów czy ceny może skłonić w ten sposób klienta do jego zakupu,
  • możliwość zaprezentowania produktu przed wprowadzeniem go do sprzedaży
  • możliwość prezentacji produktów spoza standardowej oferty – przedsiębiorca często ograniczony powierzchnią posiadanego sklepu nie jest w stanie fizycznie zmieścić w nim wszystkich produktów, które chciałby zaoferować klientom, z reguły nie posiada więc na stanie produktów najmniej chodliwych, dlatego PromoBoard może być wykorzystany do prezentacji takiego właśnie asortymentu, co z jednej strony daje szansę na zwiększenie ich sprzedaży, a z drugiej pozwala ograniczyć koszt zapasów i magazynowania,
  • możliwość prezentacji produktów wykonywanych na zamówienie – pozwala firmie prezentować produkty, których klient z natury rzeczy nie może obejrzeć „na żywo”, szczególnym przypadkiem jest przykładowo cukiernik, który oferuje gamę tortów ślubnych wykonywanych wyłącznie na zamówienie, ponieważ trendy we wzornictwie zmieniają się bardzo szybko, przedsiębiorca bez dodatkowych kosztów jest w stanie natychmiastowo aktualizować ofertę co jest niemożliwe w przypadku kosztownych, drukowanych folderów dostępnych w punkcie sprzedaży,
  • możliwość prezentacji zawsze aktualnego cennika – co jest szczególnie istotne w przypadku produktów o częstych wahaniach cen jak np. sklepy owocowo – warzywne, gdzie cena potrafi zmieniać się codziennie w zależności od sezonu, pogody i innych czynników; możliwość aktualizacji cenników w czasie rzeczywistym ma więc kluczowe znaczenie, szczególnie w przypadku przedsiębiorcy z siecią sklepów własnych bądź franczyzowych gdyż może on dokonać zmiany cen i produktów we wszystkich punktach jednym kliknięciem,
  • przeniesienie części odpowiedzialności za prezentację oferty z ludzi na system informatyczny – przedsiębiorca często nie ma wpływu na to czy personel sklepu poleca produkty, które on chciałby by były polecane w danym czasie, natomiast dzięki zastosowaniu systemu PromoBoard może mieć pewność, że produkt będzie promowany za pomocą atrakcyjnej wizualizacji,
  • obniżenie kosztów promocji – stosując system PromoBoard klasy Digital Signage firmy Madar firma może znacząco zredukować koszty ponoszone na promocję i reklamę w punktach sprzedaży; wdrożenie systemu pozwala wyeliminować (lub ograniczyć) stosowanie plakatów, ogłoszeń, folderów, ulotek i innych materiałów drukowanych, które prezentowane są w miejscu sprzedaży, a co za tym idzie „ciąć” koszty związane z ich zakupem czy drukiem.


Jednorazowa inwestycja – długofalowy wzrost zysków i ograniczanie kosztów

System PromoBoard wymaga jednorazowego nakładu inwestycyjnego w postaci infrastruktury technicznej natomiast jego używanie nie przysparza w zasadzie żadnych dodatkowych kosztów poza ponoszonymi z prowadzeniem normalnej działalności. Koszty, które alternatywnie ponosi przedsiębiorca na tradycyjną reklamę (plakaty, ulotki) w rozwiązaniu PromoBoard nie występują.


Porównanie podejmowanych działań związanych z promocją

Poniżej zaprezentowano zestawienie działań jakie musi podjąć przedsiębiorca stosując system PromoBoard oraz jakie musi podjąć stosując tradycyjne formy promocji w miejscu sprzedaży. Porównania podejmowanych działań związanych z promocją produktów w punktach sprzedaży dokonano na przykładzie sieci sklepów piekarniczych.

KrokiDziałania podejmowane w tradycyjnych formach promocji w punkcie sprzedażyDziałania podejmowane przy wykorzystywaniu systemu PromoBoard
1.Wybór produktów promocyjnych.Wybór produktów promocyjnych
2.Wybór zdjęć użytych do promocji i stworzenie opisów.Wgranie wybranych zdjęć do Katalogu Towarów i utworzenie opisów w systemie PromoBoard.
3.Stworzenie projektu ulotki, plakatu.Wybranie „jednym kliknięciem” produktów, które mają być promowane w miejscu sprzedaży.
4.Wydruk.Prezentacja tworzy się automatycznie
5.Wydruk.Dystrybucja wydrukowanych ulotek, plakatów po wszystkich punktach sprzedaży.-
6.Rozwieszenie plakatów, ulotek na terenie sklepu.-
7.Reklama jest widoczna dla klienta w miejscu sprzedaży produktów.Reklama jest widoczna dla klienta w miejscu sprzedaży produktów
Efekt
CzasKilka dniKilka minut
LudzieMinimum 5 (dla obsługi jednego punktu):
marketingowiec, grafik, drukarz, dystrybutor, pracownik sklepu
Minimum 1:
Osoba obsługująca system PromoBoard


Zobacz również:

HTC mobile Tablet – zabawka czy narzędzie pracy?

HTC mobile Co widzi klient, a co mógłby zobaczyć w Twoim sklepie?

HTC mobile Prezentacja oferty w miejscu sprzedaży

HTC mobile Invoicer Blog

HTC mobile Tablet Bmorn V99 jako "serwer" w rozwiązaniu typu Digital Signage